Lyssnafunktion för webbplatsenLyssna  | 
Om örnsköldsviks kommun - lättläst
Teletal  |
jordglob
|  Anpassa  | Om webbplatsen  |  A-Ö
Örnsköldsviks kommun
Örnsköldsvik Örnsköldsvik
Bokmärkena sparas med hjälp av en cookie på din dator. Skapa genväg till din sida genom att klicka på Bokmärk denna sida. Ta bort genom att klicka på krysset. Du kan lagra upp till fem bokmärken.
Mina bokmärken

Vuxenutbildning

Kommunens utbildning för vuxna kallas för Komvux.
Inom Komvux kan vuxna personer läsa ämnen
som de saknar från grundskolan eller från gymnasiet.
 
Personer som kommer från ett annat land
kan få lära sig svenska på Sfi.
Sfi är en förkortning av Svenska för invandrare.

Vill du veta mer om utbildning för vuxna
eller svenska för invandrare
kan du ringa till Komvux.
Komvux telefonnummer är 0660 - 889 00.

Funderar du på att börja jobba
med något helt annat än vad du gör idag
och vill ha tips om olika yrken och utbildningar
kan du besöka Lärcentrum.

Lärcentrum finns i byggnaden Arken
på Lasarettsgatan 5 i Örnsköldvik.
Telefonnumret till Lärcentrum är 0660 - 789 10.

Sidinformation
Publicerad 2012-01-10 av
Elisabeth Bårman
Kontakta Örnsköldsviks Kommun
Växel
0660-88 000
Adress
Nygatan 16
891 88 Örnsköldsvik