Kommunen arbetar för digoch alla andra som bor i Örnsköldsvik.Du är alltid välkommen
att ta kontakt med kommunen
om du undrar över något
eller tycker något.
Telefon
Du kan ringa till kommunens växel. Telefonnumret är 0660-880 00. Teletal
För dig som behöver hjälp med att tala finns Teletal.Det är en tjänst som hjäper dig som har talsvårigheter.Teletal fungerar så att en tredje person hjälper den du vill tala medoch dig med att förstå varandra. Telefonnumret till Teletal är 020 — 22 11 44 E-post
Du kan skicka e-post till kommunen. E-postadressen ärkommunen@ornskoldsvik.seBrev
Du kan skriva brev till kommunen. Skicka brevet till Örnsköldsviks kommun 891 88 Örnsköldsvik Internet
Kommunens har en webbplats på Internet.Adressen dit är www.ornskoldsvik.se
Besök
De som arbetar på kommunenfinns i flera olika hus. Därför är det bäst att du ringer först och berättar vem du vill besöka. Då kan de som arbetar i kommunens växel berätta vart du ska gå. Kommunens växel har telefonnummer 0660 — 880 00. Politikerna sitter i stadshuset på Nygatan 16 i Örnsköldsvik.
Fullmäktigesalen där kommunfullmäktige håller sina möten
finns i stadshuset.
Fullmäktigesalen ligger på första våningen.