Lyssnafunktion för webbplatsenLyssna  | 
Om örnsköldsviks kommun - lättläst
Teletal  |
jordglob
|  Anpassa  | Om webbplatsen  |  A-Ö
Örnsköldsviks kommun
Örnsköldsvik Örnsköldsvik
Bokmärkena sparas med hjälp av en cookie på din dator. Skapa genväg till din sida genom att klicka på Bokmärk denna sida. Ta bort genom att klicka på krysset. Du kan lagra upp till fem bokmärken.
Mina bokmärken

Aktuellt från Örnsköldsviks kommun

Här kan du läsa
nyheter från Örnsköldsviks kommun.

Du kan också se om det är något möte
eller någon annan aktivitet
som du vill vara med i.

Den senaste informationen
ligger alltid överst i listan.
Nyheter från tidigare månader
hittar du i länkspalten här till vänster.


Nyhet 1 februari

Forskning för att förbättra trygghetslarmen


I vinter har det varit många strömavbrott
och i flera hushåll har telefonen slutat att fungera.
Det ställer till problem
för personer som har trygghetslarm.
De kan inte larma om de skulle behöva hjälp.

Nu har kommunen gått med i ett projekt
som ska forska kring säkrare teknik för larmen.
Man ska kunna lita på att trygghetslarmet fungerar
även om man saknar telefon och ström.

Sidinformation
Publicerad 2012-02-01 av
Elisabeth Bårman
Kontakta Örnsköldsviks Kommun
Växel
0660-88 000
Adress
Nygatan 16
891 88 Örnsköldsvik